Ceghite Seoghang Perempuan




Perempuan....
Errmmmm...... bukan mudah nak menyelami hati seoghang Perempuan, Pompuan, Wanita ato (atau) gadis ni......
seperti jinak merpati.....
jinak2 ingatkan udah dapat....
ghopenye (rupanya)......
Laghi daghi (dari) tangan.....

Perempuan....
kate oghang (orang) hatinye seperti keghak nasik (kerak nasi)....
keghaih2 (keras2) dicampo ayor (air)......
lembut jugak hatinye kome.....
tapi jangan kome lupe.....
lembut2 hatinye kome.....

dibio ayor keghing (dibiar air kering)....
keghaih (keras) balik akhirnye kome.....
bile kali kedue keghaihnye (kerasnya)....
jangan haghap (harap) kome bulih lembutkan balik hati yang keghaih (keras) tadii....

Perempuan.....
hatinye sensitip.....
diduge kome, dikaco kome.....
tergurih (terguris) hatinye....
cukop sekali le die percaye kome.....

sekali terluke selamenye die ingat.....
jangan dibio hatinye luke....
udah kome luke....
cepat2 le disejukkan....
makin kome bio (biar) makin maghak (marak) apinye.....

Perempuan....
die isteri, die le ibu, die le kawan, die le sahabat....
die le pelengkap lelaki kome....
bayangkan beghape (berapa) kuatnye deme kome....
mampu pikoi (pikul) berbagei watak dalam satu mase....

kite???
mampu ke kite nak jadi sume bende dalam satu mase....
mungkin ade yang mampu....
tapi bukan semue....
jadinye kome sayangile Insan yang bername Perempuan ni...

P/S: Entri ini ditujukan khas pade semue perempuan yang bergelo (bergelar) isteri, ibu, anak, kawan, sahabat yang ade.....sesungguhnye kome hebat!!

8 Responses to "Ceghite Seoghang Perempuan"

  1. terime kaseh yeop !

    mike ni mmg mengenang budi punye oghang dan memahami...laki aowk pun mcm tu , memahami hampir 100%

    ReplyDelete
  2. bukan hape Yong....takde pompuan takde le lelaki kat dunie niii..... jadinye kenang le jase ibu, isteri, adik ....tak kighe le ape pun title perempuan tu ade...

    ReplyDelete
  3. teman idok puah ati nih.. mane ttg ati lelaki.. ? En Gorilla..sokong teman yak..

    ReplyDelete
  4. sabo...sabo...pelan2 kayoh......daha de entri pasei hati perempuan nii...lepaih ni ceghite hei hati lelaki pulllakkk...

    P/S: ceh main mintak tolong gorilaa pulaaakkkk

    ReplyDelete
  5. teghime kaseh juge kyang oiii....dah...dah pi tengok Umar Nuqman tuuu....nak susu tuuuu

    ReplyDelete
  6. huhuuu... n3 pasal pompuan... kan main lagi puji-pujian...

    yer le.. hargailah semua perempuan2 yg ada dlm kehidupan ni.. mak, kakak, adik.. isteri, adik ipar dsb....

    ReplyDelete
  7. awok ikleh muji ni kakyong...... bukan hape...... awok ghase macam pompuan ni walopon mudah dapat tempat dalam syurge....dibandingkan dengan lelaki......tapi peghit getir yang perempuan lalui lagi hebat daghi lelaki.....
    pendapat awok le tuuu

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss