Lelaki dan Kereta...


bukan keghete idaman awok


Errmmmm....
ade yang kate keghete (kereta) bagi lelaki dah jadi bini no 1....
dan bini deme udah jadi no 2...
errr kalo ade lebih daghi (dari) satu dah jadi no 3 ..... no 4 ...no 5...hehehe...

deme kate kegehte (kereta) jadi bini no1 lelaki sebabnye.....

alasan 1.
Lelaki sanggop beghabih (berhabis) RM untuk keghete (kereta)....
tak kighe (kira) le banyak mane yang keluo....
deme sanggop bayo (bayar)....
tapi kalo untuk isteghi (isteri)....
keluo (keluar) RM sikit pun udah bising......

alasan 2.
Lelaki sanggop menghabihkan (menghabiskan) mase lame dengan keghete (kereta).....
tak kesahle beghape (berapa) jam pun......
aseikan dapat berjalan2 dengan bini no 1 ni......
memang pueh (puas) hati lee....
tapi kalo untuk wife......
keluo (keluar) sekejap pun udah bising....

alasan 3.
Lelaki sanggop memekap (me'make up) keghete (kereta) deme sehabih (sehabis) lawo....
aseikan die pueh (puas) hati dengan 'kecantikan' keghete (kereta) die......
ndak2 lagi kalo ade oghang (orang) yang memuji....
lagi le kembang idong die.....
tapi kalo wife mekap lebih sikit....
mule le bising...... siap maghah2 (marah2) lagi.....

alasan 4.
Lelaki sanggop membasoh keghete (kereta) beghejam2 (berjam-jam)....
selagi tak berkilat.....
selagi tu le die gosok keghete (kereta) dia....
asei ade calo (calar) sikit mule le gelabah......
tapi kalo untok wife.....
wife mintak beli water heater......
berkighe2 (berkira2)nak keluo (keluar) duitnye........
dan kalo bini luke sikit....
buat tak heghan (hairan) pun....

awok nampak 4 je alasan yang ade.....
kome ade lagi ke alasan lain????
kalo ade moh kite kongsi.....

P/S: naseb baek le awok bukan jenih (jenis) kaki keghete (kereta) aseikan (asalkan)serbis ikot taim (time)...... keghete (kereta) berbasoh udah......

12 Responses to "Lelaki dan Kereta..."

  1. mmg pun, sanggup berhabis kat kereta,
    tapi jgn la sampai abaikan bini anda di rumah yea...

    ReplyDelete
  2. huh..lelaki mmg buat ape sje utk kereta ksygn mereka..ishk3~~

    ReplyDelete
  3. kalo teman terparking kat luo ghumoh..tetiba ujan yg yaamat-amat lebat.. punye la suke.. bebasoh la ghete teman..

    ReplyDelete
  4. cik eMMe....
    kalo awok ok lagiii...... wife no 1...... keghete no 2...heheheh

    ReplyDelete
  5. cik Balqis....
    errr.......tapi bukan awok le...... tapi tak bulih jugak nak cakap...kalo yang jenih kaki gile kete...... memang die gile....

    ReplyDelete
  6. cik Norulhuda sarbangi
    errr....memang cantekkk...tapi regenyeee... mak aiiii...tak tau beghape tahun punye kumpoi baghu dapat

    ReplyDelete
  7. Chor.
    yang ni betoi....jimat ayorr ooooo.....senang ceghite......

    ReplyDelete
  8. uiskkk..
    dni pun sanggup berhabis kat kereta. tapi minyak kete je la hik3.. lariksss

    ReplyDelete
  9. tang minyak tu cik Dni.....
    kalo tak berhabis....tak bergerak keghete kite cik Dni oooiii

    ReplyDelete
  10. cik nur....
    kalo setuju kasi jatoh u punya kapla...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss