Sebelum Jumaat




Kome (yang lelaki ye)biase ke mesjid pukoi beghape (berapa)???
kome datang sebelom imam membaca khutbah....
semase imam membace khutbah atopon....
kome datang selepaih (selepas) imam membace khutbah????

sebaik dan seeloknye....
kome datang le sebelom aje azan pertame dilaungkan....
bukan ape.....
takde le kome tergese2 dan terkejo2 kalo kome datang cepat....

ini tak....
bile udah lambat...
saf depan udah penoh....
mase tu le kome nak mencelah nak kedepannn....

udahle lambat.....
nak kedepan pulakkk...
yang saf di depan pulak tuu...
kalo bulih isile ruang kosong yang ade kat depan komee....

tak baik bagi ade ruang kosong.....
seolah2 bagi ruang pade setan mengisi ruang kosong tadi...
lagi seghonok (seronok) deme menghasut maknusiee...
udah keghoje (kerja) diee.....

oh ye...
bebalik pade kome datang cepat ato lambat tuuu....
Malaikat juge dikatakan akan berhenti mencatit amalan kome...
bile je Imam naik ke Mimbar untuk berkhutbah....

jadi kome pikir le...
kalo kome datang lambat jee....
amalan kome tu macam mane???
penat je kome bekejo2 (berkejar2)...

tepuk dade tanye seleghe (selera)....

P/S: awok pegi awei sebab nak makan dulu.... lagi satu sayang betoilee....Jumaat kome beghebut (berebut) nak kemesjid..... semayang waktu lain....hagham (haram)takde pun...

8 Responses to "Sebelum Jumaat"

  1. yop, bentang sejadah skali, lagi tambah pahala...

    ReplyDelete
  2. rumah dni sebelah masjid. bila tiba solat jumaat pasti kena berkurung dalam rumah sebab tak boleh kua. penuh kereta depan rumah hehe...

    ReplyDelete
  3. okle tuuu....dok kat ghumah tengah2 haghi ni..... dulu cube tanye oghang2 lame.....dulu oghang pompuan pun semayang jumaat same tauuu...... sekaghang ni je yg oghang pompuan tak join semayang jumaat same....awok pun tak tau kenape...

    ReplyDelete
  4. laaaaa.....cik eMMe tak tau keee......awok le jadi imam tadii.....kekekek...

    ReplyDelete
  5. selipa anok ilang pulok tadi... selipa ghaye die pulok tu... niat sedekoh je la..

    ReplyDelete
  6. mike tak solek ke tadi selipo anak mike tu???? anak mike tak mintak ganti ke Chor???

    ReplyDelete
  7. ade je yg berkenan kat selipa raya...cap buaya mmg femes dikalangan org2 yg panjang tangan tu...

    ReplyDelete
  8. masalahnye cik eMMe....
    selipo bebudak pun kene kebaih (kebas)....kalo selipo oghang tue tu lain laaaa.....teghok benooo

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss