Kisah Politik

Hmmm....dalam kite tak sedo ni...
Insyallah ade 2 Pilihanraya Kecil (PRK) bakei berlangsong...
PRK Galas akan berlangsong 4 November 2010...
PRK Galas ini meghupekan (merupakan) PRK Yang ke 12 selepaih (selepas)Pilihanraya Umum ke 12.....

sementaghe (sementara) Dun Bukit Sapi (di Sabah) belom ade lagi keputusan berkenaan tarikh PRK akan diadakan....
PRK Dun Bukit Sapi akan diadakan keghane (kerana) kematian penyandangnye akibat kemalangan di Sabah....

Gambo hiasan...

tapi yang dekat ateh (atas) tu semuenye sekadar selingan je...
yang awok nak highlightkan kali ni adalah berkenaan dengan sikap...
sikap penyokong dan pendokong parti2 politik.....
dan kesahnye bukan semase pilihanghaye (pilihanraya),....

tapi selepaih (selepas) pilihanghaye (pilihanraya)...
awok kali ni nak 'bagi' pade kedue2 pehak...
tak kighe (kira) le belah sane atopon (ataupun) belah sini....

awok paling pantang bile ade yang jenih (jenis) boikot memboikot ni....
kendughi kendaghe (kenduri kendara) pun kome boikot.....
ape le kome ni....
tak matang langsong.....

tak kighe (kira) le belah mane punnn.....
awok memang tak gemo kalo bende ni berlaku.....
pahaman2 politik tu satu hei (hal)....
ni kendughi-kedaghe (kenduri-kendara) masyaghakat (masyarakat)....

ishhh..... awok cakap ni sebabnye bende ni berlaku kat depan awok....
disebabkan berlainan pahaman politik.....
adik beghadik (beradik) boikot majelih (majlis) kawen (kahwin) anak2 memasing....
kaghang (karang) awok kate budoh.....

tapi belajo tinggi....
otak letak kat lutot....
kalo satu pehak tu udah buat macam tu...
yang pehak satu lagi tu pun jangan le ikot peghangey (perangai) bodoh pehak yang satu lagi tuuu......

pade awok le kan.....
selain daghi (dari) deme ni meghameikan (meramaikan) majelih) majlis....
mase ni jugak le bagoih (bagus) untuk political mileage deme.....
mase ni le deme patot tunjokkan yang penyokong belah sini lagi bagoih (bagus)daghi (dari) penyokong belah sane yang takde berpuak2.....

tapi ye le....dah otak letak kat lutot...
macam tu lee....
awok bukan ceghite (cerita) pasei (pasal) perpaduan ye!!

P/S: awok pahaman mane??? kalo kome ikot awok punye posting daghi (dari) mule, lelame kome tau lee..... awok tak cakap dairek (direct)....tapi kome paham sendighi (sendiri) le.....

2 Responses to "Kisah Politik"

  1. Lawan tetap lawan mike...hehehe.....sama ada menang atau kalah itu Allah tentukan

    ReplyDelete
  2. lawannnnnnnn....... itu Allah punye koje...... kalo tak menang kat sini....kat sana kite menang...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss