Politik Opis II


ini bukan 'oghang tu'

Kome penah tak mase keghoje (kerja) ni.....
kome ghase (rasa) macam ade pehak yang cube nak menabor pasyio (pasir) dalam peghiuk (periuk) nasik kome???.....
sampeikan semue geghak geghi (gerak geri) kome di opis diperhatikan....
ape je tindakan ato (atau) keghoje (kerja) yang kome buat akan dipertikaikan???

sedangkan pade mase yang same....
kome udah buat semue keghoje (kerja) dengan betoi....
berdasarkan aghahan (arahan) yang dibeghi (diberi).......
tapi maseh jugak ade yang tak pueh (puas)hati dengan kite!!!
seolah2 mencaghi (mencari) salah kite....

Boss kite atopon superior kite takde ape2 pun.....
tapi pihak yang mencucok ni yang jadi punce pade semue masalah kite.....
bulih pulak pehak atasan tak nampak semue masalah nii...
atopon buat2 tak nampak......
(lepaih (lepas) ni awok akan meghujuk si pencucok tadi kepade 'oghang tu')

selalu nye oghang tu (orang tu)....
di depan kite memang baekkk....
tapi di belakang kite....
die le tukang nyampeikan (menyampaikan) beghite (berita) ato lapoghan (atau laporan) pade bos.....

kalo lapoghan (laporan) yang disampeikan tu betoi.....
bulih le kite paham lagiii.....
ini idak...siap bertokok tambah lagi ceghite (cerita).....
tak terbako kome???....

itule bile ade yang jadi tukang kipeh (kipas) boss.....
memang masalah pade opis.....
opis pun bulih jadi tak harmoni....
ate semue berkeghoje (berkerja) dalam paneh (panas) hati dengan 'oghang tu'

Kesah ini diceghitekan (diceritakan) pade awok oleh tuan punye badan yang terjebak dalam masalah ni....

P/S: Alhamdulillah....opis awok ok....sekali sekale ade selisih paham tu biase lee.....tapi sekejap jeee

16 Responses to "Politik Opis II"

  1. iskk susah kan ado kipas rosak cemtu... asyik nak mengampu boss je...dushh tuk beliau

    ReplyDelete
  2. tapi bos tu pun...takkan le tak nampak2 lagiii.....udah tahap ekon dah tu...tak pakei kipeh (kipas) dahhh.....

    ReplyDelete
  3. setakat ni takde lagi manusie yang berpeghangey cenggitu kat opis awok

    kalau ade kompom awok tembi je muke die seliang .. biase sgt tu

    ReplyDelete
  4. angkelll peleyy......
    kalo bulih tu jangan le tembi die...... balon je ghamei2...... baghu pueh hati sikit....... asik nak ngaco oghang je keghoje nye...... ishhhh

    ReplyDelete
  5. aduhh..penat aku nk bace ikut slenga perak nih..

    ReplyDelete
  6. alahaiii...penat ke cik lovelywa???....itu sebab awok letak ayat yang betoi dalam kurungan tu...agar mike tak bertambah penin lagiii....anyway welkammm....

    ReplyDelete
  7. bukan kata kat ofis ja... kat mana2 pun ada bab kipas2 ni... dah tu nakkan perhatian org atasan...

    ReplyDelete
  8. kt tempat keja..mana2 pn mesti ada org jenis nie...dh biasa dh alami

    ReplyDelete
  9. itule Shah....tapi kalo jenih tak kaco oghang takpee... ini die nak kipeh boss....die jatohkan oghang lain....kan tak elok tuuu...

    ReplyDelete
  10. Encik sharinginfoz....
    payahle kalo sume bende nak dipolitikkan..... sudahnye koje tak jalan.....asik nak berpolitik dengan koje jee.... ape aawok cakap ni??

    ReplyDelete
  11. cik Aten.....
    betoi tu...meghate2 ade oghang kipeh boss....tapi kalo die ghase dengan mengipeh boss ni senang die nak naik...dipersilekan..... tapi kalo die pikir ghezeki die dapat tu....halei ke idakkk...... ghentikan le baut semue tuuu...

    P/S: awok tak gheti nak kipeh boss sangat....ghase rugi le pulak ....

    ReplyDelete
  12. penah juga terkena.. tp maleh nak amik port... sbb kita takbuat salah, yg betul selalunya akan terbuka...

    ReplyDelete
  13. cakap oghang bukan bulih dikighe sgt yeop... nanti jiwa susoh nok tenang

    ReplyDelete
  14. itule paseinye CHor...kekadang tu ghase macam nak datang koje pun maleh..... buat koje pun udah macam tak iklehhh

    ReplyDelete
  15. tapi betoi le kate kakyong.....biasenye....lame2 memang tebukak ceghite....baghu bos2 tau kebenaghan yang sebeno....tapi mase tu udah terlambat....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss