Apa? Susu Tepung Naik Harga!




Beghite (berita)yang bulih menaikkan daghah oghang (darah orang) Malaysia.....
menughut (menurut) Ayah kepade Dafi......
menteghi (menteri) KPDNKK leee...
Datuk Seri Ismail Sabri Abu yang kate macam tuu....
bukan awok....

dan kenaikan itu dikatekan bakei (bakal) berlaku dalam mase yang terdekat ni....
padehei (padahal) awok ghase (rasa) rege (harga) susu ni awei2 (awal2) lagi selalu naik....
ni nak naik lagi???

adoilaaa....
alasannye keghane (kerana) peningkatan rege (harga) bahan mentah di dunia yang meningkat.....
selame ni susu kite diimpot banyak daghi (dari) luar negare ghupenye (rupanya)....
tapi yang heghannye (hairan nya).....

kome ade tak terbace kes di Negeri Sembilan....
ade pembekei (pembekal) susu yang membuang susu dekat beghape (berapa) bijik loghi (lori) dulu tu????
alasannye pengilang tak nak teghime (terima)......
apekejadahnye semue ni???
uiiisssshhh udah amcam ripoter le pulakkk.....

bukan hape.....
kalo dalam negeri ni pun susu sampei (sampai) berbuang2.....
buat hape yang deme ambik susu yang diimpot daghi (dari)luo (luar) tu???
adoiilaaa......

P/S: kene tuko le macam ni....kene bagi anak2 minom kopi je le kecik2 ni...

16 Responses to "Apa? Susu Tepung Naik Harga!"

  1. memang gawat...... kalo satu tin beso udah dekat 60 - 70 ape ke ceghite nye ni???

    ReplyDelete
  2. sayang nye duit...setong tu kalo 60-70...nak luakan skit pun syg.. botak kepalala cenni..ape kejadah sume ini teringat 'abg ape kejadah', hiks! trademark dia tu yg mahal tuu...

    ReplyDelete
  3. tapi kalo tak beli tak bulih jugakkk..... budak2 ni susu deme tau nak ade je...... mak bapak le botak kepalee...

    ReplyDelete
  4. beli yg murah2 je la, tak yah sampai 60-70, tapi mahal sebab bagus kan, ade mcm2 vitamin dlm susu tu...rase pun lain, sedap tu yg mahalll tuu..

    ReplyDelete
  5. uiihh pesal naik.. nih darah nak naik nih... anak-anak still minum susu tepung... geram geram!!

    kuman "kopi..." Entry

    ReplyDelete
  6. same le dengan awok ni kumanx..... bulan2 je dah reserve RM200 utk susu deme je.....pampers tak ceghite lagiii

    ReplyDelete
  7. bukan tak bulih beli susu mughah cik eMMe.....tapi bebudak ni ade jenih (jenis) yang tak tahan ... nanti cighit bighit deme ...kesian.....

    ReplyDelete
  8. naik..naik..tu je la..takde yang turun..geramnya...

    ReplyDelete
  9. itulleeee.....naikkk..naikkkkk memanjanggg.....gajiii pulakkkk takkkk naaaaiiikkkkk-nnnnaaaaaiiikkkk

    ReplyDelete
  10. anak kucing nakal Kena minum susu awal lembu ler...booohhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  11. nakei....
    kamu ingat rege susu awei lembu tu tak naik rege ke????....kamu silappp....sebabkan susu awei lembu le deme naik lagi tinggiii.....sebabnye lembu2 tu tak sempat nak jadi anak daghe kamu udah pakse die sughuh keluo jugak susu....

    ReplyDelete
  12. hahahaa...kelakar la statement nakal n D08, sweettt....

    ReplyDelete
  13. dni sendiri rasa tertekan kalo harga susu naik mendadak sebab dni penggemar susu yang tegar... hu.

    ReplyDelete
  14. heheheh cik eMMe....
    sebab yang cakaptu si budak nakeiii.... kene le jawap caghe nakei jugakkk

    ReplyDelete
  15. uiiiii...kalo camtu terjejaih jugak le cik Dni nanti.....naik ni udah kompem je bunyinye niii

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss