Sepanjang Jalan ke Semanggoi

Awok bukan le tak biase balik ke Semanggoi waktu malam......
dan semalam bukanle kali pertame awok balik soghang2 (sorang2) ke sane.....
entah beghape (berapa) kali dah ....
tak terkighe (terkira)......

awok memang haghap (harap) sangatle takde bende2 tak elok jadi mase awok balik tuuu....
tapi ye le ....
bile udah balik soghang2 (sorang2)......
otak udah mule pikir macam2 dahhh....


Teghowong Menora daghi dalam...

hampeh betoii....
awok palen teghase segham (paling terasa seram) mase sampei ke area Teghowong Menogha (terowong menora)....
paseinye macam2 ceghite (cerita) awok dengo kat area ni....
daghi (dari) Wolkswagon Kunen (kuning) ye lee....
ade oghang (orang) numpang (tumpang) kite lee....
pasei bende putih melayang kat area ni lee....
aduileee....

mane ndak buatnye....
awok ni jenih (jenis) beghani2 (berani2) takot.....
heheheh....
tapi Alhamdulillah....
ok je mase lalu kat sini.....


Lawo Mesjid ni komeee

tetibe pulak awok ghase nak lalu Mesjid Kg Dal....
ala mesjid warne Kunen yang lawo tuuu.....
tapi kalo nak lalu mesjid ni ....
awok kene keluo exit Kuale Kangso (KK).....

takpele.....
bulih jugak save bajet awok......
keluo kesane...
awok beghenti (berenti) kejap kat MEsjid ni...

walopon nengok daghi luo je....
jadile.... (pago dah tutop mase awok lalu tu).....
awok teghuihkan (teruskan) perjalanan awok....
bile udah masok exit KK ni.....
awok teghuih (terus) je ikot jalan lame....


Bukit Beghapit Waktu Siang....beghani lee.....gambo kredit pade empunye blog kat gambo tuuu

yang awok agak goyang sikit bile lalu Kawasan Bukit Beghapit (Berapit).....
sebabnye awok penah tengok sendighi (sendiri) dengan mate kepale awok sendighi....
bende 'tu' kat sini.....
tapi takpee......disebabkan macho...hehehe
awok ghedah je (redah).....

bulih pulak kughang keghete (kurang kereta) dengan loghi (lori) yang lalu.....
awok je lalu situ mase tuuu....
mule le mate melilo (melilau) nengok (menengok) sekeliling.....
tapi Alhamdulillah takde ape jugakkk......

lepaih (lepas) je area Bukit Beghapit (berapit) ni awok udah lege....
bile nampok je signboard Bukit Gantang --- Changkat Jeghing (jering) lagi awok lege.....
dan akhirnye awok sampei pukoi 11.15 mlm......
mane nye tak lambat...
kat Ipoh pun pukoi 10 baghu (baru) awok masok hiway...
sebelom tu caghik (cari) makan dulu.....lapo...


Gunung Semanggol daghi jauh....waktu siang

nampak je bendang2 yg terbentang lueh (luas) ....
dengan Gunung Semanggol yang terletak megah.....
Talia air yang ayornye tak henti mengalirrr....
teghase (terasa) lege.....
awok udah sampei....

P/S :Legeeeeeeee

8 Responses to "Sepanjang Jalan ke Semanggoi"

  1. udah sampey yer.. kim salam kat mem.. hrp2 baby pun sihat..

    ReplyDelete
  2. INsyallah....nanti awok sampeikan,.....Baby pun Alhamdulillah ok.....

    ReplyDelete
  3. mase teman duduk kajang dulu teman peghonoh balik soghang dgn motu ke kampung.. mase tu agok dlm jam 11 malam...ntoh ape paseinye, tetiba motu yg baghu teman beli tu mati injennye.. matinye pulok ngam2 kat gue tempughong.. teman parking motu ketepi... rilek2 kejap.. pah tu dalam 10 min teman terei setat.. elok je injennye idup...teman yakin..ade yg nok test teman..tp teman idok hajabkan pun..

    ReplyDelete
  4. naseb baekle mike masae tu die tak tunjokkan dighi ye....... bende2 macam ni....lelame kite datang geram...... udah tak jadi takot pulakk....... ghase nak penampo je bende tuuu...... terbako ooo...die ngusik2 macam tuuu

    ReplyDelete
  5. ghamei org ckp area gua tempurung tu 'keras' yer..tu sbb byk eksiden

    alhmdllh le kami sekeluarga yg selalu ulang alik situ x le terserempak/terkena apa2..alhmdllh !

    yop ceghite ler benda ape yg yop nmpk kat bukit berapit tuu..?kalo nmpk aje buleh thn lg tp awok takut trbyg2...kalo dia ikut lg leee seram !

    ReplyDelete
  6. mane tak keghaihnye....banyak eksiden kat situ.....lagi pulak aseinye utan....keliling dengan gunong....memang tempat tinggei deme...

    awok bende yang awok nampok tu tergolek2 ateh (atas) jalan...... memule ingat kain jee...... udah lepaih (lepas) awok tengok side mirror....bende tu melayang .... naseb baek le mase dekat tepi awok....awok tak tengok mase tuuu...mase tu awok soghang2 jugak tuuu

    ReplyDelete
  7. ha..ha.. gunung berapit..hati2 lalu kat situ.jalan sempit

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu dulu... sekaghang jallan dah lueh... jambatan tu dah diruntuhkan....

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss