Hobi Kome Keghoje Kome




Kome paham ke ape maksud tajuk entri awok kali ni???
macam ni....
semue oghang (orang) ade hobi kan??
hobi tido tak termasuk yeee....

kome bayangkan....
kalo le Hobi kome tu....
jadi keghoje (kerja) kome.....
agak2nye ape peghasaan (perasaan) kome.????

kalo awok le kan....
awok gumbire tahap cipan lee....
ye le...hobi ni bende yang kite suke buat....
tetibe jadi mate pencaghian (pencarian) kite.....

memang kite keghoje (kerja) pun seghonok (seronok) lee....
kompomle mase tu awok enjoy je buat keghoje (kerja)....
bekeghoje (bekerja) tanpa paksaan sape2.....
takde sape nak campotangan......
kome buatpun dengan bahagie je keghoje (kerja) kome....

contoh terbaek sekaghang (sekarang) ni....
ghamei (ramai) yang kaki DSLR......
memule hobi menangkap gambo je....
lelame bile udah seghonok (seronok) dapat duit....
teghuih (terus) bertuko jadi income utame kome.....

dan kome cube bayangkan keghoje (kerja) kome buat sebab kome terpakse.....
kome memang le buat.....
tapi sebab terpakse buat....
dan silap2 tak ikleh (ikhlas) pulak.....
agak2nye halei (halal) ke gaji yang kome dapat tadi???

contoh terbaek.....
oghang (orang) keje gomen lee....
baut keghoje (kerja) sebab nak tunggu gaji keluo 25 haghibulan....
tapi bukan semue le macam tuu....
tapi ade....
bile bos sughuh (suruh) buat keghoje (kerja) taghik (tarik) muke masam ......

P/S : tak sabo nak keghoje (kerja) sendighi....awok bos....awok kuli....sume awok buatle...... untung rugi pun sendighi tanggong.....

2 Responses to "Hobi Kome Keghoje Kome"

  1. sayangnye.. hobi teman ni tido! huhuhu..

    ReplyDelete
  2. laaa....same lagi kite CHor.....tapi agaknye mike sebab area Sabak Bernam tu sejok kottt..... tu yg ngantok jeee

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss