Tempat Nak Kurus


gambo sekadar contoh

Semalam awok ade berceghite (bercerita) mengenai gemok....
haghi ni (hari ni) awok nak bergebang pulak pasei pusat2 menguruihkan(menguruskan) badan...........

Sekaghang (sekarang) ni wujud macam2 tempat untuk menguruskan badan....
bile wujud tempat2 macam ni....
maknenye permintaan untuk menjadi kughuih (kurus) banyak....
kalo tak takkan le deme gile nak bukak pusat untuk menguruihkan (menguruskan)badan...

oghang (orang) yang nak kurus ni selain daghi (dari)dia nak dighi (diri) dipandang elok..... die jugak sebenonye (sebenarnya)nak meningkatkan tahap konfiden dighi die......
ye le...bile pagheh ghupe (paras rupa) udah elok.....
baghu (baru) le deme le yakin nak kedepan....
kalo idak sebelom ni.....
takot2 jee...

Pusat2 kughuihkan (kuruskan) badan ni....
melambak2 iklan deme keluo kat tibi....
ade yang buat melalui ubat2 ato (atau) ayo (air) untuk diminum.....
ade jugak yang buat pakej2 kuguihkan (kuruskan) badan .....
yang regenye (harganya) mencecah beghibu-ghibu (beribu-ribu) ringgit...

sampei kekadang buat awok terpikir .....
betoi ke semue 'keindahan' yang bakei (bakal) penggune deme ni dapat???
siap ade yang tak payah bersenam pun bulih jadi kughuih (kurus)....
awok sungguh2 le tak percaye dengan 'ceghite gumbire' yang deme sogokkan....

mane maunye....
tak bersenam tapi dapat jadi kughuih (kurus) dengan hanye bergantong pade ubat2an yang deme bekeikan (bekalkan)....
ok le....kate le deme dapat jadi kughuih (kurus)......
adekah ia akan kekei(kekal) lame????

issshhh.......kang tertipu penggune nanti....

P/S: awok buat mase ni slim lagi.... tapi tang peghut (perut) yang udah ke depan yang ghiso (risau) ni...

4 Responses to "Tempat Nak Kurus"

  1. Sok saya nak gi London Wet Manejmen lah! hahahaha....

    ReplyDelete
  2. baik simpan duit tu buat belanje lain Yong... lagi ade pekdahhh.....

    ReplyDelete
  3. KM xpayah tempat atau ubat kurus dah...sbb dh memang kurus hhehehe...

    ReplyDelete
  4. same le kite KM...peghut je naik sikit ni....
    ate KM bile lagi balik Simpang 4 ni??? bulih kite lepak2 sekali....awok ni memang selalu balik ke sane..... sebulan 2 kali kee Semanggoi...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss